Time Magazine inaccurately claims Emergency Contraception induces abortion

Please email them and request that they issue a correction ASAP

 

In this Time Magazine article about the pro-choice movement in Mexico, and about anti-abortion politics in Latin America more generally, the author describes Emergency Contraception as “abortion inducing.”

Underground abortions are one of the leading causes of maternal mortality in Chile. Although Chile has one of South America’s strictest anti-abortion codes, it’s estimated to have twice as many abortions each year (200,000) as Canada — a country with twice Chile’s population. (Abortion is legal in Canada.) As a result, Chilean President Michelle Bachelet, a socialist, late last year sanctioned the free distribution of abortion-inducing “morning-after” contraception pills at government-run hospitals. (Emphasis mine.)

This is a major problem. Not only is it inaccurate, but to describe emergency contraception as an abortion-inducing pill is to greatly reduce its chances of acceptance by people who oppose abortion, and increase the stigma attached to its use.

 

Click here and then on the author’s name (small print, left side, just below the title) to send an email to the editor! Ask them to issue a correction ASAP

Thanks to Feministing for the alert!)

Advertisements

1 Comment

Filed under abortion, activism, EC, emergency contraception, feminism, Health, News and politics, public discourse, sex and health, sex and the law, sexuality

One response to “Time Magazine inaccurately claims Emergency Contraception induces abortion

  1. Pingback: magazine italy » Blog Archive » Time Magazine inaccurately claims Emergency Contraception induces …